2010/09/08

Kycklingcannelloni med svamp !





Idag blev det en supergod middag som uppskattas av..... mig och min sambo. Dock inte av barnen. Jag vet mycket väl att dom inte gillar den, men det struntar jag i, för mumma va gott det är. Detta recept är från arla.se. Idag är jag så trött att jag håller på att somna nästan hela tiden, kände egentligen inte för att göra någon mat alls, MEN fastän den kanske ser lite krånglig ut denna maträtt så är den faktiskt inte det!

Kycklingcannelloni med svamp

4 port
1 grillad kyckling
1 gul lök
200 g champinjoner
3 pressade vitlöksklyftor
smör (att steka i)
80 g bladspenat
2 dl Arla Köket crème fraiche gourmet karljohan, timjan, citron
2 dl riven ost med mkt smak
salt
svartpeppar
8 färska lasagneplattor
2 msk smör
2 msk vetemjöl
5 dl mjölk
1 tsk salt

Sätt ugnen på 200 grader. Bena ur kycklingen och ta bort skinnet. Skär den i små bitar. Skala löken. Hacka lök och champinjoner fint. Stek lök, champinjoner och vitlök i smör. Tillsätt kyckling, grovt hackad spenat, crème fraiche, 1 dl ost, salt och peppar. Fördela fyllningen på lasagneplattorna, rulla ihop och lägg i en ugnssäker form.

Smält smör i en kastrull. Rör ner mjölet. Tillsätt mjölken, koka 3 min under omrörning. Smaka av med salt. Häll såsen i formen och strö över 1 dl riven ost. Tillaga i mitten av ugnen ca 25 min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar