2010/09/04

Smörgåstårta


SMÖRGÅSTÅRTA!
En enkel och väldigt god smörgåstårta blev det när det kalasades här hemma i sommar.
Man kan ju tro, vilket någon faktiskt gjorde, att den var "butiks gjord", men icke sa nicke! Jag kämpade.....nej vänta nu, jag skrev ju att den var enkel.....så jag ska väl skriva att... Jag svängde enkelt ihop denna smörgåstårta dagen innan:o). Sen lät den stå över natten, och garnerade den strax innan gästerna kom.
Jag tror att den blev uppskattad av alla gäster, stora som små. Eller hur var det nu.... åt barnen korv med bröd tillslut !?...nåja....dom vuxna uppskattade den iallafall!:)

Här kommer receptet!

9 st Landgångsskivor, eller 27 rostmackor (orostade såklart)

2 burkar lätt tonfisk i vatten
6 hårdkokta hackade ägg
1 stor fin gul lök
5 msk majonäs
2 msk chilisås
Rikligt med finhackad dill
1 dl Lätt cremefraise
salt
peppar

Allt blandas till en röra
2 lager med detta emellan
Låt stå under natten.

Blanda vispad grädde inkl lite majonäs och bred ut över och runt smörgåstårtan
Jag garnerade med krossade ostbågar runtom, sen sallad, ost, skinka, ägg,vindruvor, mandariner på burk,svart rom, apelsin, physalis .
Bara fantasin sätter gränser !

Good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar